„Szare półtony świtu to nie to samo co szare półtony zmierzchu, mimo że natężenie ich szarości bywa podobne. W półmroku budzącego się dnia światło wydaje się czynne, mrok – bierny. O wieczornym zmierzchu, przeciwnie – to mrok jest czynny, gdyż rozszerza się i gęstnieje, podczas gdy światło sennie omdlewa.” (Tessa d’Urberville: Historia kobiety czystej T. Hardy)

Obcowanie z Przyrodą niewątpliwie umożliwiło naszemu Prelegentowi poznanie tych różnic. Poszukiwanie miejsc, eksplorowanie zakamarków Natury zaowocowało obrazami, których początek upatruje przed świtem, natomiast koniec ginie w mroku nocy. Uwiecznianie tych obrazów stało się niejako sposobem na życie. A wszystko przez Syberię, na której to odkrył, iż fotografowanie Przyrody jest wiecznie tryskającym źródłem inspiracji.

By nie ominął go czuły dotyk Natury, otula się ciszą, wsłuchując w swoje wnętrze. Na jego fotografiach pozornie nudny temat emanuje delikatnością, czystością oraz niczym niezmąconym spokojem. Stworzenie takiego dzieła wymaga nie tylko czekania na odpowiednią chwilę, ale także i przemyślanego planu, dyscypliny oraz intensywnego fotografowania. Każdemu ze swoich dużych projektów fotograficznych poświęca kilka lat pracy. Co więcej, każdy z nich wieńczy publikacja autorskiego albumu.

Na jego pracach gości zarówno Przyroda dzika, jak i ta modyfikowana ludzką ręką. Od ponad 20 lat jest wierny diapozytywom oraz fotografii klasycznej. Filtrom, wtórnemu kadrowaniu czy też programom graficznym mówi stanowcze „nie”!

Zaspokojenie jego fotograficznego głodu zaowocowało misternymi albumami:

Od świtu do zmierzchu (2003), Warta (2006), Metamorphosis (2009), Requiem (2013), Terra (2014), 900000 000 (2016), Aeternum (2017).

Jednak to nie koniec. Nasz Gość jest również autorem dwóch tomów monografii rolniczej Alimentorum Cultor Optimus (2004 i 2007), przyrodniczych portfolio 20+1 (2007) i 33 (2010) oraz ponad dwudziestu wielokrotnie nagradzanych autorskich kalendarzy: Wielkopolskiego Kalendarza Rolniczego (edycje

2006, 2007, 2008, 2010, 2011, 2012, 2013, 2016, 2017), Warta (2006), Piękno niedostrzegane (2007), Metamorphosis (2010), Trzy stany skupienia (2011), Requiem (2013), Mgnienie (2014), Ulotne ( 2015), Genesis (2016), Aeternum(2017).

Współtworzył także albumu Sztuka Łączenia Przestrzeni (2013), prezentującego dorobek pracowni architektonicznej Ewy i Stanisława Sipińskich, a jego fotografie publikował m.in.: „Pozytyw”, „Magazyn Rzeczpospolitej”, polska edycja „National Geographic”, „Wiedza i Życie”, „Voyage”, „Twój Styl”, „FrondaLUX”.

Wielbiciele Artysty mogli podziwiać jego prace na wystawach indywidualnych w Poznaniu: Syberia. Śnieżne wrota (2002) i Od świtu do zmierzchu (2003), Warta (2006), Pod skórą (2015), w Szreniawie: W okamgnieniu. Obrazy z Wielkopolskiej wsi (od 2012) oraz m.in. na wielkiej objazdowej wystawie „National Geographic” Ostatnie takie miejsca na Ziemi. Wiele jego dzieł znajduje się w prywatnych kolekcjach.

Mamy zaszczyt zaprosić na spotkanie z Maciejem Fiszerem, członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików oraz członkiem Okręgu Wielkopolskiego Związku Polskich Fotografów Przyrody. Maciej przybliży nam swój ostatni album, o tajemniczo brzmiącym tytule: Aeternum. Mamy nadzieję, że obrazy Macieja na wskroś przenikną Wasze dusze.